6. Sınıf öğrencilerimizden Gürhan Karaman’ın Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinde yaptığı oyun kodlama projesini dikkate değer bulduk ve siz değerli paydaşlarımızla paylaşmaya karar verdik. Çalışma özetle, yön tuşlarıyla kontrol edilebilen bir karakterin (balon) hızla sağa sola giden arabalara çarpmadan yolun karşı kıyısındaki kırmızı hedefe varmasını amaçlıyor. Kontrolün tamamen kullanıcıda olduğu bu temel çalışmada, karakter araçlara çarparsa oyun “kaybettiniz” uyarısıyla sona eriyor; hedefe ulaşılırsa “kazandınız” deniyor. Dönem başında herhangi bir ön yeterliliği olmayan öğrencilerimizin kısa süre içerisinde döngülerden kontrol bloklarına, karakterlerden matematiksel düşünmeye varıncaya değin mesafe kat ettiklerini görmek, bizleri oldukça memnun etmektedir. Bu temel proje bazındaki başarılar daha nice başarıların kapısını aralasın..

Ayrıca bu gibi projeleri ilk kademe öğrencilerinin kazanımlarını uygun hale getirip kendi oyunlarımızla bir eğitim sezonu geçirmeyi planlamaktayız..